De coördinator van de huiskamer is het aanspreekpunt voor het algehele reilen en zeilen rondom de huiskamer. Je draagt samen met de algemeen coördinator en de gastheren/-vrouwen de verantwoordelijkheid voor het werk dat daar gebeurt.

Als coördinator van de huiskamer draag je verantwoordelijkheid voor het organiseren en coördineren van:

– het rooster van de gastheren/-vrouwen
– activiteiten in de huiskamer (evt. samen met andere organisaties)
– (en het voorzitten van) de maandelijkse medewerkersbijeenkomst
– het informeren van gastheren/-vrouwen over gang van zaken
– het contact onderhouden met gastheren/-vrouwen (lief & leed)
– de deskundigheidsbevordering van gastheren/-vrouwen

Voor de meeste van de hierboven genoemde punten zijn er medewerkers die de uitvoering op zich nemen. De uitvoering zelf wordt dus niet perse van de coördinator verwacht.

Het is handig wanneer je goed bent in:

– het zicht hebben op de wensen en behoeften van de bezoekers
– het zicht hebben op de wensen en behoeften van de medewerkers
– overzicht creëren en bewaren
– communicatieve vaardigheden
– delegeren

Per week ben je zeker een dagdeel beschikbaar. Als coördinator draai je minimaal één keer per maand mee als gastheer/-vrouw. Op die manier sta je in direct contact met dat wat je coördineert. Daarnaast zijn er twee maandelijkse vergaderingen waar je bij aanwezig bent: de medewerkersbijeenkomst, met alle medewerkers die betrokken zijn bij het inloophuis, en het werkoverleg. In het werkoverleg komen de verschillende coördinatoren van het inloophuis bij elkaar voor afstemming en overleg.

Iets voor jou? Of voor een bekende? Vraag gerust wat meer informatie. Vul onderstaand formulier in of bel met Moniek Mol (055-5211 002)

Interesse om vrijwilliger te worden

Aanmelden als vrijwilliger
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.